Outsourcing

Outsourcing stał się niesłychanie popularny w ostatnich latach ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing stał się wyraźnym trendem, gdy rozwój sieci Internet i komputerów osobistych umożliwił integrowanie systemów informatycznych przedsiębiorstwa z zewnętrznymi podmiotami. W szczególności branże takie jak IT (informatyka i telekomunikacja), logistyka, consulting, obsługa prawna i księgowa, ochrona, sprzątanie są niemal w całości outsourcowane.

Dzięki outsourcingowi firma zyskuje: Niższe koszty operacyjne i krótszy czas wykonania - zazwyczaj ceny usług świadczonych przez podmioty specjalizujące się w jakiejś działalności są tańsze, ponieważ koszty rozwoju i koszty stałe rozkładane są na wiele podmiotów. Firma specjalizowana lepiej wykorzystuje kadry i infrastrukturę. Przykład: proszę porównać koszt napisania własnego systemu operacyjnego np. Linux lub Windows z kosztem zakupu gotowej płyty w sklepie. Wyższą jakość usług - firma specjalizująca się w jakimś rodzaju działalności może poświęcać większą część swojego dochodu tylko na rozwój w jednym kierunku.

Firma specjalizowana obsługuje wiele podmiotów, dzięki czemu może poświęcać więcej na rozwój w danej dziedzinie, przy czym koszt jednostkowy na obsługiwany podmiot jest niższy. Przykład: proszę skonstruować telefon komórkowy, który będzie równie mały, estetyczny i nowoczesny, jak ten oferowany w salonie operatora telefonii komórkowej. Czy uda się Państwu osiągnąć taką cenę końcową? Większą elastyczność i kontrolę kosztów - w przypadku outsourcingu podmioty łączy umowa zawarta na z góry ustalonych zasadach. Państwa firma w pełni kontroluje wydatki. W przypadku działań "in house" (w ramach własnej firmy) nikt nie daje Państwu pewności, że praca wykonywana jest w sposób optymalny i w ramach założonego budżetu. Poza tym własność zobowiązuje na lata, przy czym nie jesteście w stanie określić czy to co kupujecie dzisiaj będzie wystarczające za 5 lat gdy firma będzie 10 razy większa lub czy będziecie w stanie to utrzymać gdy obroty spadną trzykrotnie. Przykład: proszę porównać koszt zwolnienia pracownika, do zmiany firmy ochraniającej Państwa sklep.

Jak myślisz, dlaczego duże zakłady sprzedały swoje ośrodki wypoczynkowe? Państwa firma na co dzień korzysta z outsourcingu prawdopodobnie nie zdając sobie z tego sprawy i czując intuicyjnie, że jest to rozwiązanie optymalne. Większość korzysta z: gotowego systemu operacyjnego i programu finansowo księgowego, zamiast pisać je samemu usług firm kurierskich i pocztowych, zamiast wozić paczki samodzielnie banków, zamiast zbierać pieniądze od klientów i konwojować je do kasy firmy rozmów telefonicznych, zamiast wysyłać listy i budować własną infrastrukturę komunikacyjną usług firm ochroniarskich i sprzątających zamiast zatrudniać pracowników usług biur rachunkowych, consultingowych, prawnych, zakładów opieki zdrowotnej, zamiast tworzyć własne jednostki wynajmowanych lokali, zamiast posiadać, administrować i konserwować własny budynek usług drukarni, zamiast drukować samodzielnie gotowych dań i firm cateringowych, zamiast gotować samodzielnie Kiedy zastanowisz się głębiej nad przytoczonymi przykładami, tak naprawdę outsourcing jest istotą współczesnej ekonomii.

Jeszcze parę lat temu wiele firm posiadało własne zaplecze księgowe utrzymywane przez etatowe księgowe. Takie rozwiązanie szybko przegrało ze specjalizowanymi podmiotami świadczącymi usługi usługowego prowadzenia księgowości. Dziś nikt nie rozważa prowadzenia samodzielnie księgowości bez odpowiedniego zaplecza kadrowego i finansowego. Dlaczego nie wykorzystać tego doświadczenia i nie zlecić całościowo obsługi księgowej specjalizowanemu podmiotowi? Czy nie łatwiej będzie kontrolować koszty i niezawodność? Czy jeżeli nie potrzebujesz sadu, aby zjeść jabłko to czy potrzebujesz własnego rozbudowanego działu księgowości aby prowadzić mały sklepik lub duży supermarket? Czym zajmuje się Twoja firma - sprzedażą czy usługami księgowymi

Do zalet powierzenia części zadań firmie zewnętrznej można zaliczyć: optymalizacja kosztów obsługi, podniesienie bezpieczeństwa organizacji, przyjmowanie bez ograniczeń dodatkowych zleceń, nie ponoszenie ryzyka kosztów pozyskania pracowników oraz ich szkolenia, niskie koszty zarządzania kontraktem, dostęp do specjalistów z wielu dziedzin, wyższa elastyczność. Proces wdrożenia outsourcingu można ująć w pięciu krokach: analiza potrzeb i zasadności wprowadzenia usług outsourcingu w trakcie których określa się które funkcje mają być wydzielone, planowanie procesu wdrożenia, w czasie którego przygotowuje się procedury współpracy, realizacja, monitoring efektywności usługi outsourcingu, modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu.

góra strony
drukuj stronę
Usługi Konsultingowe
 

Outsourcing


Outsourcing stał się niesłychanie popularny w ostatnich latach ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing stał się wyraźnym trendem, gdy rozwój sieci Internet i komputerów osobistych umożliwił integrowanie systemów informatycznych przedsiębiorstwa z zewnętrznymi podmiotami. W szczególności branże takie jak IT (informatyka i telekomunikacja), logistyka, consulting, obsługa prawna i księgowa, ochrona, sprzątanie są niemal w całości outsourcowane.

Dzięki outsourcingowi firma zyskuje: Niższe koszty operacyjne i krótszy czas wykonania - zazwyczaj ceny usług świadczonych przez podmioty specjalizujące się w jakiejś działalności są tańsze, ponieważ koszty rozwoju i koszty stałe rozkładane są na wiele podmiotów. Firma specjalizowana lepiej wykorzystuje kadry i infrastrukturę. Przykład: proszę porównać koszt napisania własnego systemu operacyjnego np. Linux lub Windows z kosztem zakupu gotowej płyty w sklepie. Wyższą jakość usług - firma specjalizująca się w jakimś rodzaju działalności może poświęcać większą część swojego dochodu tylko na rozwój w jednym kierunku.

Firma specjalizowana obsługuje wiele podmiotów, dzięki czemu może poświęcać więcej na rozwój w danej dziedzinie, przy czym koszt jednostkowy na obsługiwany podmiot jest niższy. Przykład: proszę skonstruować telefon komórkowy, który będzie równie mały, estetyczny i nowoczesny, jak ten oferowany w salonie operatora telefonii komórkowej. Czy uda się Państwu osiągnąć taką cenę końcową? Większą elastyczność i kontrolę kosztów - w przypadku outsourcingu podmioty łączy umowa zawarta na z góry ustalonych zasadach. Państwa firma w pełni kontroluje wydatki. W przypadku działań "in house" (w ramach własnej firmy) nikt nie daje Państwu pewności, że praca wykonywana jest w sposób optymalny i w ramach założonego budżetu. Poza tym własność zobowiązuje na lata, przy czym nie jesteście w stanie określić czy to co kupujecie dzisiaj będzie wystarczające za 5 lat gdy firma będzie 10 razy większa lub czy będziecie w stanie to utrzymać gdy obroty spadną trzykrotnie. Przykład: proszę porównać koszt zwolnienia pracownika, do zmiany firmy ochraniającej Państwa sklep.

Jak myślisz, dlaczego duże zakłady sprzedały swoje ośrodki wypoczynkowe? Państwa firma na co dzień korzysta z outsourcingu prawdopodobnie nie zdając sobie z tego sprawy i czując intuicyjnie, że jest to rozwiązanie optymalne. Większość korzysta z: gotowego systemu operacyjnego i programu finansowo księgowego, zamiast pisać je samemu usług firm kurierskich i pocztowych, zamiast wozić paczki samodzielnie banków, zamiast zbierać pieniądze od klientów i konwojować je do kasy firmy rozmów telefonicznych, zamiast wysyłać listy i budować własną infrastrukturę komunikacyjną usług firm ochroniarskich i sprzątających zamiast zatrudniać pracowników usług biur rachunkowych, consultingowych, prawnych, zakładów opieki zdrowotnej, zamiast tworzyć własne jednostki wynajmowanych lokali, zamiast posiadać, administrować i konserwować własny budynek usług drukarni, zamiast drukować samodzielnie gotowych dań i firm cateringowych, zamiast gotować samodzielnie Kiedy zastanowisz się głębiej nad przytoczonymi przykładami, tak naprawdę outsourcing jest istotą współczesnej ekonomii.

Jeszcze parę lat temu wiele firm posiadało własne zaplecze księgowe utrzymywane przez etatowe księgowe. Takie rozwiązanie szybko przegrało ze specjalizowanymi podmiotami świadczącymi usługi usługowego prowadzenia księgowości. Dziś nikt nie rozważa prowadzenia samodzielnie księgowości bez odpowiedniego zaplecza kadrowego i finansowego. Dlaczego nie wykorzystać tego doświadczenia i nie zlecić całościowo obsługi księgowej specjalizowanemu podmiotowi? Czy nie łatwiej będzie kontrolować koszty i niezawodność? Czy jeżeli nie potrzebujesz sadu, aby zjeść jabłko to czy potrzebujesz własnego rozbudowanego działu księgowości aby prowadzić mały sklepik lub duży supermarket? Czym zajmuje się Twoja firma - sprzedażą czy usługami księgowymi

Do zalet powierzenia części zadań firmie zewnętrznej można zaliczyć: optymalizacja kosztów obsługi, podniesienie bezpieczeństwa organizacji, przyjmowanie bez ograniczeń dodatkowych zleceń, nie ponoszenie ryzyka kosztów pozyskania pracowników oraz ich szkolenia, niskie koszty zarządzania kontraktem, dostęp do specjalistów z wielu dziedzin, wyższa elastyczność. Proces wdrożenia outsourcingu można ująć w pięciu krokach: analiza potrzeb i zasadności wprowadzenia usług outsourcingu w trakcie których określa się które funkcje mają być wydzielone, planowanie procesu wdrożenia, w czasie którego przygotowuje się procedury współpracy, realizacja, monitoring efektywności usługi outsourcingu, modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu.